Trucuri pentru cresterea traficului in magazin

Am contribuit la scrierea unui nou articol in Revista-Piata, despre modalitati de crestere a traficului in magazine, pentru numarul din aprilie al publicatiei. Il puteti gasi si online. E un articol reusit care imbina povestea spusa de  proprietarul unui magazin mic din Brasov, cu sfaturile oferite de Mircea Toma ( Head of Target Group Management Trader Metro Cash and Carry Romania) si de mine.
Informatii complete puteti gasi si mai jos:

  • Revista Piata: Tinand cont de noile conditii economice, cum isi poate atrage clientii un comerciant care isi deschide acum un magazin nou?

Ioana Mucenic: Oamenii sunt, chiar şi acum, curioşi. Este o caracteristică umană pe care criza nu o schimbă. De aceea, putem să mizăm în continuare pe faptul că oamenii îşi doresc să încerce lucruri noi, să găsească noi produse şi noi preţuri, aşa încât un magazin nou le va atrage atenţia prin simpla sa existenţă. Prin urmare, primul lucru foarte important este ca magazinul să-şi comunice prezenţa. Nu cred că această perioadă ne va deforma atât de mult, ca şi consumatori, încât să discutăm de noi tehnici de lansare şi promovare a magazinului.

Şi de această dată, miza stă în preţuri şi în portofoliul de produse, având succes reducerile substanţiale la produsele de bază şi ofertele de preţ atractive pentru un număr cât mai mare de produse. Imaginea magazinului, de asemenea, trebuie să fie la înălţimea aşteptărilor, ca prima experienţă cu magazinul să fie una favorabilă.

De multe ori, magazinele nou deschise au mici disfuncţionalităţi tehnice, generate de faptul că angajaţii nu sunt rodaţi. Aceste greşeli ar putea să conteze acum mai mult decât în altă perioadă, pentru că vizitatorii sunt mai atenţi la banii lor şi se decid mai greu să îi lase într-un anumit loc. De aceea, prima experienţă trebuie să fie una cât mai bună: curăţenie impecabilă, spaţiul ne-aglomerat, personalul amabil, portofoliu de produse echilibrat, spaţiu pentru depozitare bagaje. E important, de asemenea, ca un magazin nou să ofere un bun ghidaj consumatorului: acesta nu cunoaşte spaţiul, nu ştie unde sunt aşezate produsele,şi de aceea magazinul trebuie să îi ofere un ghid: indicatoare la intrare, la raft, mini-hartă cu standuri. În momentul în care cumpărătorul nu găseşte produsul dorit în magazin, se va genera frustare. Prin urmare, e bine să evităm acest sentiment printr-o bună prezentare a spaţiului. Este extrem de important ca vizitatorul magazinului să se simtă bine, să găsească produsele repede, să fie plăcut surprins.

  • Revista Piata: Catre ce tipuri de produse ar trebui sa se orienteze pentru a-si atrage clientii in magazin?

Ioana Mucenic: Portofoliul de produse al unui magazin trebuie să fie un mix între produsele de bază şi cele de „răsfăţ”, diferite tipuri de specialităţi atractive. Chiar dacă perioada economică este una dificilă, consumatorii nu vor alege toate produsele din gama „low”, de aceea, e nevoie să existe un bun echilibru. În plus, e preferabil să existe câteva specialităţi ale magazinului – nu neapărat private label, dar produse pe care magazinele concurente din apropierea sa nu le au.
Pentru stabilirea acestor produse, e bine ca magazinul să analizeze bine zona în care se află şi să fructifice oportunităţile pe care le are. De exemplu, dacă se află în proximitatea unei săli de fitness, poate include produse care au legătură cu aceasta: prosop pentru sală, apă cu substanţe nutritive, anumite produse dietetice… Dacă în apropiere nu se află nicio librărie, poate adăuga o secţiune mai dezvoltată de papetărie, dacă există o florărie, magazinul poate adăuga diferite tipuri de praline ce pot fi oferite cadou. Pentru ca aceste produse să aibă efectul scontat, trebuie neapărat comunicate. Dacă ne referim la exemplu anterior, magazinul poată să realizeze un cros-selling cu sala de fitness, până la nivelul la care cei ce au abonament la sală beneficiază de un anumit program de reduceri.

  • Revista Piata: Ce strategii ar trebuie sa adopte pentru a se diferentia de concurenta din zona? Cum ar trebui sa procedeze in cazul in care are si alti concurenti in zona?

Ioana Mucenic: Un magazin nu este diferit faţă de celelalte companii: pentru a se menţine în atenţia consumatorilor trebuie să fie activ,  să se mişte, să aibă viaţă. Nu e suficient să fie magazinul din cartier, trebuie să fie magazinul nostru din cartier. Magazinele au tendinţa, de la un punct încolo, să se lenevească: sunt foarte active la deschidere, pentru a-şi atrage consumatori, pentru a se face cunoscute, iar apoi uită, se ocupă de treburile logistice şi, cel mult, mai listează  pe geam câte o promoţie. Pentru a fi activ, un magazin trebuie să fie mereu surprinzător, să ofere mereu ceva în plus consumatorilor săi şi să comunice permanent. Oamenii uită şi magazinul trebuie să le reamintească mereu de faptul că există. Chiar şi în acest context economic nefavorabil, când bugetele de marketing sunt în scădere, comunicarea trebuie să rămână o prioritate. Altfel, consumatorii se vor orienta către un alt magazin sau către un mare retailer, a căror preţuri sunt oricum mai mici.

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , , , ,

    imprastie vorba!




FeedWind