Economii pe print

Cand vorbim despre grafica, in afara de creativitatea design-ului, este recomandat sa ne punem si cateva intrebari pertinente pentru a eficientiza raportul cost-calitate. Astfel, vom incerca sa punctam 12 intrebari pe care este bine sa le luam in considerare inainte de a ne printa materialele grafice.

Intrebarea 1 – Cate persoane au verificat materialul?

E ciudat! Indiferent de cat de multe ori verific un material inainte de a il trimite la imprimat, se intample sa imi scape aceleasi mici greselute. Un alt set de ochi este intotdeauna bine venit. Cu cat mai multe persoane verifica un material inainte de a fi finalizat, cu atat mai bine. Odata printat sau trimis, materialul nu mai poate fi modificat. Spre deosebire de un site, unde putem intra in admin pentru a corecta eventualele mici scapari, un text pe hartie ramane! Si, inca o data, proverbul “Vorba volant scripta manent” se dovedeste a fi atat de actual.

Intrebarea 2 – Daca modificam marimea produsului printat, putem sa tiparim la o dimensiune mai mica?

Nu este nevoie sa iti produci flyerele de marime A5 la o tipografie comerciala. Daca ati folosit o singura tipografie pentru toate proiectele tale de pana acum, atunci ar fi bine sa mai prospectezi piata. O tipografie gandita pentru necesitatile celor care conduc afaceri mici si mijlocii, poate fi mai potrivita pentru nevoile tale de fiecare zi.

Intrebarea 3 – Ti-ai verificat tu insuti materialele daca sunt corecte?

Repetitia este mama invataturii, insa, nu cand implica costuri suplimentare. De aceea, orice materiale ai de produs pentru clientul tau, este recomandat sa le verifici tu insuti inainte de a le trimite la tipografie. Prin urmare, daca ai de realizat o brosura, ai verificat ca paginile printate sa fie in ordinea corecta? Poate sa para cel mai natural si normal lucru, dar, daca suntem in criza de timp, omitem ultimele verificari. Si tocmai aceste verificari pot fi salvatoare in momente cheie.

Intrebarea 4 – Esti sigur ca printezi numarul corect de materiale?

A emite o a doua comanda implica costuri mai ridicate decat suplimentarea unei prime comenzi. Drept urmare, este recomandat ca in momentul in care ceri o cotatie pentru un numar de materiale sa te asiguri ca obtii si un “run-on” sau costurile suplimentarii primei comenzi. Acest sfat te va ajuta sa estimati corect bugetul de care campania ta are nevoie.

Intrebarea 5 – Daca sunt fotografii in document, este nevoie ca ele sa fie retusate?

De cele mai multe ori mi se intampla sa modific in Photoshop nivelurile unei imagini. Aceasta procedura este importanta pentru ca ne asiguram ca albul este realmente alb, iar negrul, negru. Astfel, se obtine un contrast potrivit. Calea este simpla – Image Menu, Adjustments, Levels. De asemenea, graficianul va stii sa ajusteze zonele unde umbrele se vad mai proeminent.

Intrebarea 6 – Opacitatea foii pe care se printeaza materialele este corespunzatoare?

Daca punem o foaie de ziar la lumina, vom putea observa textul si printul de pe verso. Daca pentru presa nu este un impediment, pentru noi, toti ceilalti, este un detaliu semnificativ. Un raport anual al companiei nu poate fi printat pe o pagina de calitate indoielnica, nu-i asa? :-) O pagina cu o grasime de aproximativ 150 gsm va arata extraordinar, iar calitatea imprimarii va fi desavarsita.

Intrebarea 7 – Conteaza textura paginii?

Hartia de o calitate indoielnica, se vede si in acelasi timp se simte la atingere. Si nu vrei sa pari ieftin, nici tu, nici materialele pe care le produci. Cand ceri o cotatie pentru acest fel de materiale, este bine sa te gandesti la foi de diferite grosimi si in functie de materialul pe care trebuie sa il realizezi si sa faci cea mai buna alegere din punct de vedere calitate-pret. Ai fi surprins sa aflii cat de putin platesti in plus, de fapt, pentru o hartie de calitate superioara.

Intrebarea 8 – Pot sa inlocuiesc hartia aleasa cu una mai accesibila ca pret, dar in continuare de buna calitate?

Din nou, si in acest demers, imprimanta ta iti va fi de mare ajutor. Conteaza foarte mult cantitatea de cerneala folosita. Spre exemplu, daca trebuie sa printezi zone mari de culoare neagra, vei avea nevoie de un stoc consistent de hartie pentru a fi sigur ca aceasta nu se deformeaza in timpul imprimarii.

Intrebarea 9 – Cerneala se va vedea diferit in functie de calitatea hartiei?

Da, nuanta se va schimba in functie de cat de alba sau de galbena este hartia folosita. Asa ca, mare atentie, totul incepe cu o coala de hartie potrivita.

Intrebarea 10 – Foaia pe care se imprima are nevoie de lustru?

Daca foaia imprimata de tine va fi impaturita sau impachetata, trebuie sa te asiguri ca cerneala de pe unul dintre materiale nu se amesteca cu celelate nuante. In timpul depozitarii, imprimarea culorii de pe un material pe altul se poate prin lustruirea in prealabil a foilor. Exista si posibilitatea de a va proteja materialele prin aplicarea unui strat apos. Acesta previne urmele degetelor si zgarieturile. De regula, tipografiile aplica o pudra usoara care previne imprastierea cernelei imprimate. Daca credeti ca nu este suficient, este recomandat sa intrebati si sa vedeti ce alte optiuni mai aveti.

Intrebarea 11 – Se pot printa pe una dintre fetele hartiei patru culori si pe cealalta negru pentru a da impresia unui “proces in patru culori”?

Daca vreti sa folositi culori, insa, vi se pare prea scump, puteti printa pe o singura parte folosind toate culorile si pe cealalta parte doar negru. Aceasta tehnica este folosita in presa pentru a da impresia de “full-colour”.

Intrebarea 12 – Putem sa combinam elementele pentru a eficientiza costurile?

Intotdeauna sa intrebati tipograful daca mai este loc in tipografie pentru alte materiale pe aceeasi gravura. Poti, sper exemplu, sa printezi materiale in plus pe aceeasi placa si in aceeasi comanda. Cateva carti de vizita de rezerva nu strica niciodata, nu-i asa?

Sa rezumam!

Cel mai important este intrebi care sunt modalitatile de a iti eficientiza costurile. Tu esti expertul si iti cunosti cel mai bine interesul. De aceea, tu vei lua, in cunostinta de cauza, cea mai buna decizie pentru tine si business-ul tau.

Ofera cat mai multe informatii despre planurile tale. Daca tipografia cu care lucrezi stie care iti sunt comenzile pentru perioada urmatoare, iti poate sugera modalitati potrivite de a combina comenzile. Castigi timp si economisesti. Planificandu-ti din timp comenzile, tipografia contractata iti va multimi pentru notificare. Nimanui nu-i place sa afle de o lucrare pe care trebuie sa o termine ieri pentru azi. :-)

tu ce zici despre asta?

Tags:

    imprastie vorba!




FeedWind