Cele cinci porunci ale platformelor sociale

Daca ai o companie care vinde produse/servicii sau publici articole online din care obtii un venit, nu exista o metoda de promovare low-cost mai buna decat social media marketingul.

Cu toate acestea, statisticile arata ca 90% dintre profesionistii care folosesc platformele sociale pentru a-si promova afacerea esueaza in eforturile lor. Exista multe cauze pentru acest lucru, dar, cel mai probabil, respectivii manageri incalca 5 dintre cele mai importante reguli ale reţelelor sociale.


Andrew Ballenthin, fondatorul Community Marketing Blog si presedintele Sol Solutions, o agentie integrata de consultanta in marketing, a monitorizat peste 400 de profesionisti si companii active pe platformele sociale. Astfel a descoperit 5 motive pentru care acestia esueaza in eforturile lor de a-si promova brandul online.

Noi am luat aceste 5 motive ale insuccesului în retelele sociale, le-am interpretat din perspectiva experientei noastre si le-am transformat in cinci reguli de aur ale social media marketingului:

1.    Concentreaza-te pe interesele publicului-tinta: ceea ce tie ti se pare interesant s-ar putea sa nu coincida cu ceea ce atrage interesul potentialilor tai clienti. In plus, o mare parte a textelor vehiculate in retelele sociale nu fac decat sa reitereze informatii deja publicate. Cea mai buna cale de actiune este sa intelegi ce ii intereseaza si ce ii afecteaza pe cititorii tai, pentru ca apoi sa le oferi solutii la care alte companii nu se gandesc.

2.    Intelege ca mai mult nu inseamna neaparat mai bine. Activezi intens pe toate platformele sociale populare precum LinkedIn, Facebook, Twitter, Flickr sau StumbleUpon si cu toate astea nu ai succesul pe care il doresti? Un forumist a comparat acest fenomen cu un far care alearga disperat in josul si in susul unei plaje, incercand sa atraga atentia corabiilor care nu planuiesc sa se opreasca in acel port. Companiile de top care obtin venituri de pe urma platformelor sociale detin de cele mai multe ori un numar foarte mic de conturi, dar stiu exact cum sa se foloseasca de avantajele fiecarei retele. Aici poti citi un raport in care sunt analizate 300 de corporatii care obtin venituri de milioane (sau chiar miliarde) de dolari. Vei vedea ca majoritatea se concentreaza doar pe cate doua retele sociale.

3.     Creeaza mesaje nisate pentru publicuri-tinta. Faptul ca platformele sociale mari sunt foarte bune pentru a transmite mesaje unor audiente mari este un mit in comunicarea online. Chiar daca ai o informatie ce poate imbunatati industria in care activezi, daca nu o publici pe platforma potrivita si nu o adresezi publicului adecvat, ea risca sa fie ingropata de „zgomotul” de pe retelele sociale. Concentreaza-te pe o portiune ingusta a platformelor sociale, gaseste publicul-tinta, creeaza un mesaj cu care acesta sa rezoneze si livreaza-l intr-o maniera inteligenta si memorabila.

4.    Postarile mici si dese – cheia marilor succese. Daca scopul tau este sa devii vizibil in retelele sociale, dar in acelasi timp te loghezi pe o platforma si postezi o data sau de doua ori pe saptamana intreprinzi o sarcina sisifica. O regula clasica a acestor retele este ca publicul trebuie sa-ti vada mesajele de 3 pana la 11 ori pana sa le trezeasca interesul. Urmareste, asadar, liderii platformelor sociale din industria care te intereseaza si frecventa cu care acestia posteaza. Intelegerea dinamicii acestui fenomen iti va permite sa comunici mult mai eficient cu publicurile tale.

5.    Stabileste-ti un plan clar. La inceputurile retelelor sociale, cand nu existau sute de mii de mesaje postate zilnic, era foarte simplu sa postezi ceva, sa fii remarcat si sa intri in contact cu cei interesati. Astazi lucrurile s-au schimbat radical: pe Google si YouTube sunt peste 10 miliarde de vizionari lunar si peste 70% din populatia SUA isi bazeaza deciziile de cumparare pe informatiile de pe retelele sociale. Asa ca acum simpla ta prezenta pe aceste platforme nu mai este nici pe departe suficienta. Pentru a fi remarcat si a comunica eficient ai nevoie de un plan realist: cui i te adresezi, care este mesajul pe care vrei sa il transmiti si cum il vei transmite? Un plan bine efectuat, impartit in etape intermediare si sarcini indeplinite constant te va aduce cu un pas mai aproape de audienta cautata.

Speram ca sfaturile de mai sus te vor ajuta sa iti imbunatatesti performantele pe platformele sociale. Nu uita, totusi, unul dintre cele mai complexe si importante principii ale social media marketingului: KISS (Keep It Simple Silly!). :-)

Articolul original aici.

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , , , , , , ,

    imprastie vorba!

Comentarii

  • Cannes 2013: Lumea se schimba. Si se schimba repede | Marketing Experiential / 19 Jun 2013 15:43

    [...] Postarile de pe ecranul telefonului mobil sau tableta ii mentin atentia pentru maximum 30 de [...]




FeedWind