Despre marketingul experiential, pe bune

Se cade sa raspundem la o intrebare de bun-simt: cu ce se mananca marketingul asta experiential si de ce este el bun la casa clientului? :) Ca sa eliminam din start orice confuzie, nu, marketingul experiential nu inseamna organizare de eveniment si nici BTL.

In cateva cuvinte, marketingul experiential este…

shoppentertainment sau entertailing. Consumatorul are parte de o experienta ori de cate ori un brand pune in scena un serviciu de-al sau, iar bunurile devin recuzita.

Cresterea competitivitatii si evolutia tehnologica sunt “de vina” pentru aparitia marketingului experiential. Sunt piete in care concurenta pe o nisa este atat de mare incat atributele sau beneficiile rationale nu mai fac diferenta. Si atunci, oferi consumatorului o experienta, nu doar un bun sau un serviciu. Brandul tau ramane astfel autentic, dedicat, relevant si consistent. Este ceea ce ii da putere, asa cum spune Jack Morton pe blogul sau.

implicare. Exemplele sunt mama invataturii; sa ne gandim la mult visata vacanta. Daca esti un fan al muzeelor, ce ai prefera? Un muzeu cu aceleasi exponate dintotdeauna, cu ghiduri printate meschin pe foi A6 subtiri sau un tur interactiv in care poti intra in contact direct cu exponatele, le poti personaliza pe unele dintre ele?

memorabilitate. Pentru ca experienta sa fie completa si memorabila, cand sa iesi din muzeu, mai primesti cadou si o mica macheta a cladirii sau un ghid take-away. Se prelungeste astfel experienta cu brandul.

relevanta. Conceperea unei teme bine definite este un must pentru ca experienta sa fie una reusita. Pentru noi, fetele, este ca atunci cand iti alegi vestimentatia pentru a doua zi: te gandesti la vreme, la locul unde o sa mergi, la persoanele pe care le intalnesti. Cam asa este si aici, numai ca in cazul de fata contextul pe care trebuie neaparat sa il cunosti tine de target, de caracteristile produsului tau, de competitie si de istoricul brandului tau.

Dupa lectia asta ca la tabla, risc si intreb: ce campanii de marketing experiential for good stiti pe la noi?

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , ,

    imprastie vorba!

Comentarii

  • Ideile, mai puternice decat mass media | Marketing Experiential / 10 Jun 2013 09:37

    [...] este atuul agentiilor de publicitate? Genereaza idei frumoase care cresc brandurile, spune Jack Morton. Este parteneriatul de succes dintre agentii si companii, care va functiona mereu. Intotdeauna va [...]




FeedWind