In galaxia online, mai sunt cataloagele o solutie?

Fanaticii online-ului ar pune pune un mare “Interzis” peste ideea de cataloage si ar merge linistiti mai departe. Ponderatii insa ar sta un pic in loc si ar cantari raspunsul. De data aceasta, noi luam pozitia ponderatilor din povestea noastra, spunand “problema este vasta si are multe aspecte”.

Chiar daca online-ul pare sa castige, pe buna dreptate, tot mai mult teren, asta nu inseamna ca actiuni ce nu tin de online devin automat stigmate. Sa ne gandim numai la “Galaxia Gutenberg” si la perioadele pe care le mentiona Marshall McLuhan, cum un suport de comunicare devine atat de “in” si apoi este inlocuit de altul.

Nu, online-ul nu va disparea, asa cum nici folosirea cataloagelor nu va fi o actiune “depasita” atat timp cat este facuta cu cap. Sa luam, de exemplu, industria produselor si serviciilor de lux. In acest caz, cataloagele in sine transmit ideea de lux, devenind o voce a brandului.

Targetare: Online-ul este despre targetare, dar trimiterea unor cataloage de prezentare catre o baza de clienti presupune o targetare si mai mare. Vorbim despre o masa de clienti pe care o cunoastem, cu care exista deja relatia creata.

Conversie: rata de raspuns in cazul online-ului este mai mica decat in cazul cataloagelor. Pentru ca, atunci cand vine vorba despre cataloage, vorbim despre indivizi, nu despre mase de publicuri, carora le trimitem informatii despre noi.

Pull strategy: folosirea cataloagelor de produse este o tactica prin care un brand incearca sa atraga clientii catre el. Desi in online vorbim mult despre interactiune, ramai totusi la “mana” clientului si la decizia lui de a da sau nu click. Cu ajutorul printului, faci un pas inspre target.

Facil: nimic nu se compara cu a avea adunate la un loc toate produsele sau serviciile unui anumit brand. Chiar daca obisnuintele de consum media se schimba, ramane inca in background-ul nostru preferinta in anumite momente pentru astfel de materiale.

Ambasador de brand: cataloagele nu sunt doar tool-uri de vanzari, ci sunt o carte de vizita vizuala a unui brand. Sunt branduri de lux care fac din cataloagele lor lucrari de arta, de la fotografie, la recuzita folosita. Prin intermediul unui catalog, se creeaza o legatura emotionala cu consumatorul. Iar in cazul produselor premium acest lucru este un must, alaturi de posibilitatea de a alege.

Un catalog poate transmite valorile unui brand mai bine decat orice alta tactica de comunicare, doar prezenta produselor respective intr-un magazin putand sa indeplineasca mai bine acest atu.

Pe scurt, putem spune ca un catalog in mainile unui consumator este sinonim cu implicarea activa a acestuia si cu accentuarea ideii de lux.

Si daca tot jucam rolul ponderatilor pacifisti cu acest subiect, exista actiuni care arata tendinta de a apropia mediul online de traditionalul print al cataloagelor. Sunt deja cunoscute variantele online are cataloagelor, ce sunt “urcate” pe site-urile oficiale, asa cum exista aplicatii de iPhone prin intermediul carora poti cumpara diverse produse direct din catalog sau coduri de bare 2D incluse in variantele printate.

Voi ce credeti? Isi pastreaza cataloagele de produse locul lor anume sau va inghiti online-ul tot ce misca, raul, ramul? :)

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , ,

    imprastie vorba!




FeedWind