Retail Sampling-ul – pro si contra

Mergand zilele trecute in hypermarket-ul datator de hrana pentru saptamana ce urmeaza, am intalnit fel de fel de standuri de testare de produse. Asa mi-am dat seama ca dupa o tura prin hypermarket poti pleca satul acasa daca treci pe la fiecare stand in parte, dar mi-a rasarit in minte si o intrebare: care sunt avantajele si riscurile retail sampling-ului?

Sa o luam intai cu partile bune.

  • Avantajul achizitiei imediate. I-a placut produsul potentialului client? Se poate duce in doi pasi si trei miscari la raftul din magazin si poate cumpara produsul.
  • Ambasadorul de brand, cel mai bun promoter. In cazul retail sampling-ului, promoterul angajat de tine transmite nemijlocit potentialilor clienti mesajul brandului tau. Iar daca cei expusi mesajului rezoneaza cu spusele promoterului, cu siguranta ei iti vor duce mesajul mai departe si vor deveni cei mai autentici amabasadori de brand.
  • Intretinerea relatiei cu retailerul. Daca produsul expus de tine are succes, iar retailerului ii cresc vanzarile la acel articol de pe urma actiunii tale, fii convins ca relatia cu respectivul se va desfasura pe termen lung.
  • Atentia consumatorului. Fata de alte zone unde poti face sampling, cum este cazul evenimentelor speciale, in magazine beneficiezi de mai multa atentie din partea consumatorului pentru ca aici nu exista alte elemente care sa-i distraga atentia.
  • ROI atent urmarit. In magazine, poti urmari fara greseala vanzarile pe care le inregistreaza produsul tau sau poti face comparatii intre volumul de vanzari inainte, in timpul si dupa actiunea ta de sampling.
  • Creste increderea in brandul tau. Ai curajul sa iesi cu produsul tau in lume si sa il oferi spre degustare oricui, lasand critica la liber? Inseamna ca ai incredere in ceea ce produci si tot asa va gandi si consumatorul trecut pe la standul de sampling.
  • Posibilitatea de a expune intreaga gama de produse. Arome, ambalaje sau combinatii diferite din produsul tau. Intreaga gama pentru ca potentialul client sa te descopere intru totul.
  • Relatie pe termen lung cu consumatorul. Prin sampling, elimini posibilitatea ca vreun consumator sa regrete ca a dat bani pe produsul tau doar pentru a-l testa. It’s free and it’s all yours!

Ca sa inclinam balanta, sa trecem pe nerasuflate si la riscurile sau neplacerile pe care le poate aduce retail sampling-ul. Ca doar viata nu este intotdeauna roz, dragi tovarasi.

  • Limite de trafic in magazin. Aglomeratia din magazine, visul oricarui retailer, dar si al oricarui sampler, are loc doar la anumite ore din zi sau in anumite zile. Urasti vinerea seara cand te calci in picioare la casa? Pentru sampleri este mana cereasca.
  • Lipsa de sprijin din partea retailerului. Daca nu ai o relatie pe termen lung cu cel care te gazduieste, risti sa apara fel de fel de neintelegeri.
  • Lipsa de control. Cand faci sampling, trebuie sa te asiguri ca ai destule produse pe stoc fix in… depozitul retailerului. Iar daca lasi standul de sampling in acelasi loc, poti doar spera ca nu i s-a intamplat nimic pana la urmatoarea actiune a ta.
  • Actiuni limitate. Oricat de mult ti-ai dori sa fii inovativ si sa atragi prin actiunile desfasurate la stand, intelegerea avuta cu retailer-ul te va limita foarte mult.
  • Limitari de spatiu. Beneficiezi de un spatiu 1 mp x 1 mp? Learn to deal with it. In situatia asta, se aplica foarte bine zicala “mai bine mai putin decat deloc”.

Ca sa faci din negru cel putin gri, probabil ca varianta cea mai fericita in sampling ar fi combinarea unei actiuni de sampling la retailer cu una la evenimente speciale. Asta, bineinteles, dupa ce ai targetat publicurile si ai gasit un concept cat de cat memorabil pentru experienta pe care o oferi.

Iar daca ti-am starnit apetitul de… sampling, poti citi mai multe aici si aici.

Mergand zilele trecute in hypermarket-ul datator de hrana pentru saptamana ce urmeaza, am intalnit fel de fel de standuri de testare de produse. Asa mi-am dat seama ca dupa o tura prin hypermarket poti pleca satul acasa daca treci pe la fiecare stand in parte, dar mi-a rasarit in minte si o intrebare: care sunt avantajele si riscurile retail sampling-ului?

Sa o luam intai cu partile bune.

•    Avantajul achizitiei imediate. I-a placut produsul potentialului client? Se poate duce in doi pasi si trei miscari la raftul din magazin si poate cumpara produsul.

•    Ambasadorul de brand, cel mai bun promoter. In cazul retail sampling-ului, promoterul angajat de tine transmite nemijlocit potentialilor clienti mesajul brandului tau. Iar daca cei expusi mesajului rezoneaza cu spusele promoterului, cu siguranta ei iti vor duce mesajul mai departe si vor deveni cei mai autentici amabasadori de brand.

•    Intretinerea relatiei cu retailerul. Daca produsul expus de tine are succes, iar retailerului ii cresc vanzarile la acel articol de pe urma actiunii tale, fii convins ca relatia cu respectivul se va desfasura pe termen lung.

•    Atentia consumatorului. Fata de alte zone unde poti face sampling, cum este cazul evenimentelor speciale, in magazine beneficiezi de mai multa atentie din partea consumatorului pentru ca aici nu exista alte elemente care sa-i distraga atentia.

•    ROI atent urmarit. In magazine, poti urmari fara greseala vanzarile pe care le inregistreaza produsul tau sau poti face comparatii intre volumul de vanzari inainte, in timpul si dupa actiunea ta de sampling.

•    Creste increderea in brandul tau. Ai curajul sa iesi cu produsul tau in lume si sa il oferi spre degustare oricui, lasand critica la liber? Inseamna ca ai incredere in ceea ce produci si tot asa va gandi si consumatorul trecut pe la standul de sampling.

•    Posibilitatea de a expune intreaga gama de produse. Arome, ambalaje sau combinatii diferite din produsul tau. Intreaga gama pentru ca potentialul client sa te descopere intru totul.

•    Relatie pe termen lung cu consumatorul. Prin sampling, elimini posibilitatea ca vreun consumator sa regrete ca a dat bani pe produsul tau doar pentru a-l testa. It’s free and it’s all yours!

Ca sa inclinam balanta, sa trecem pe nerasuflate si la riscurile sau neplacerile pe care le poate aduce retail sampling-ul. Ca doar viata nu este intotdeauna roz, dragi tovarasi.

•    Limite de trafic in magazin. Aglomeratia din magazine, visul oricarui retailer, dar si al oricarui sampler, are loc doar la anumite ore din zi sau in anumite zile. Urasti vinerea seara cand te calci in picioare la casa? Pentru sampleri este mana cereasca.

•    Lipsa de sprijin din partea retailerului. Daca nu ai o relatie pe termen lung cu cel care te gazduieste, risti sa apara fel de fel de neintelegeri.

•    Lipsa de control. Cand faci sampling, trebuie sa te asiguri ca ai destule produse pe stoc fix in… depozitul retailerului. Iar daca lasi standul de sampling in acelasi loc, poti doar spera ca nu i s-a intamplat nimic pana la urmatoarea actiune a ta.

•    Actiuni limitate. Oricat de mult ti-ai dori sa fii inovativ si sa atragi prin actiunile desfasurate la stand, intelegerea avuta cu retailer-ul te va limita foarte mult.

•    Limitari de spatiu. Beneficiezi de un spatiu 1 mp x 1 mp? Learn to deal with it. In situatia asta, se aplica foarte bine zicala “mai bine mai putin decat deloc”.

Ca sa faci din negru cel putin gri, probabil ca varianta cea mai fericita in sampling ar fi combinarea unei actiuni de sampling la retailer cu una la evenimente speciale. Asta, bineinteles, dupa ce ai targetat publicurile si ai gasit un concept cat de cat memorabil pentru experienta pe care o oferi.

Iar daca ti-am starnit apetitul de… sampling, poti citi mai multe aici si aici.

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , ,

    imprastie vorba!




FeedWind