Spune-mi cum faci cumparaturile, ca sa-ti spun cine esti!

Astazi invatam lucruri noi despre diferitele tipuri de cumparatori si modul in care acestia iau decizia de achizitie pentru produse ceva mai valoroase (de peste 100 $). Lectia este importanta pentru oricine lucreaza in industrie si porneste de la studiul anual „The Complex Shopper”, realizat  de Integer Group.

Asadar, sa  intelegem mai bine consumatorii! Pornind de la procesul care precede achizitia unui obiect important, cum ar fi mobila sau o masina, raportul imparte consumatorii in 4 categorii:

  1. Cumparatorii care iubesc experienta – Experience Lovers.
  2. Cumparatorii cumpatati, fara stare – Fretting Frugals.
  3. Cumparatorii pasivi - Passive Purchasers.
  4. Aventurierii sociali – Social Adventurers.

cumparatori

Let’s dig in some more… Cumparatorul din categoria Experience Lovers se documenteaza bine inainte de achizitie citind numeroase review-uri despre produs. Interesant este ca face acest research cu placere, este increzator si se mandreste cu deciziile luate. De fapt, corect este „increzatoare”, pentru ca vorbim de o categorie dominata de femei, cu varsta medie de 49 de ani. Patricia, numele dat de realizatorii studiului, pune accent pe relatia cu brandurile si este predispusa la loialitate.

Cum se poate imbunatati relatia cu reprezentantii acestei categorii? Oferindu-le experiente memorabile! Vorbim atat de interactiunea in-store, cat si de posibilitatea de a-si impartasi experientele, offline si online, prin social media. Asadar, sa cream experiente de neuitat!

Vom continua analiza celorlalte tipuri de cumparatori intr-un alt articol. Pana atunci, puteti analiza un portret ceva mai detaliat al cumparatorilor Experience Lovers.

patricia

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , ,

    imprastie vorba!

Comentarii

  • Cumparaturile sunt pentru unii ca o vizita la dentist « Pastel Blog / 28 Feb 2012 14:11

    [...] sunt pentru unii ca o vizita la dentist Dupa portretul realizat cumparatorilor care iubesc experienta, ne dam intalnire cu un reprezentant al cumparatorilor cumpatati, fara stare – Fretting [...]

  • Cumparaturi rapide sau o prietenie digitala cu brandul? « Pastel Blog / 07 Mar 2012 12:13

    [...] Patricia si Gary, ajungem din nou la o categorie dominata de barbati, cumparatorii pasivi – Passive [...]




FeedWind