Cum se scrie un brief de creatie

Un brief de creatie corect si complet este primul pas catre un proiect de succes. Tocmai de aceea, astazi despicam brieful in patru, cu scopul de a intelege mai bine ce trebuie sa contina pentru a fi intr-adevar eficient.

Stiluri si formate de brief sunt nenumarate, fiecare agentie preferand sa il adapteze si sa il imbunatateasca pe baza experientei. Brieful poate fi completat de un account, in urma discutiei cu clientul sau pornind de la brieful realizat chiar de catre client, dupa modelul propriu.

Totusi, simplificand informatia, iata care sunt informatiile care nu trebuie sa lipseasca din nici un brief:
•    Tipul proiectului si obiective – ce probleme trebuie rezolvate prin proiect si ce ar trebui sa obtinem la finalul lui.
•    Despre companie si background – pozitionare, context, alte proiecte asemanatoare, competitie si cum comunica aceasta.
•    Public tinta – cui ne adresam (core si extended target) si ce ar trebui sa inteleaga acestia.
•    USP – ce promite brandul/companie si cum se diferentiaza.
•    Elemente obligatorii  – ex: logo, culori, fonturi, tipuri de imagini.
•    Sugestii – exemple care ne arata care este directia dorita.
•    Buget – pentru a sti cat de departe poate zbura imaginatia.
•    Deadline – trebuie stabilite termene limita atat pentru propunerea initiala, cat si pentru cea finala, realizata pe baza feedback-ului de la client.

Informatiile oferite trebuie sa fie cat mai corecte si mai precise. Detaliile pot face diferenta intre un proiect de succes, pe placul clientului, si unul care a mers in directia opusa, fiind nevoie apoi de multe modificari sau chiar de o refacere de la zero. Oricum, se numeste brief cu un rost…trebuie sa ofere informatiile necesare, dar in cat mai putine cuvinte, fara a le pierde in zeci de pagini.

Concluzia? Brieful e doar un start. Dar trebuie sa fie un start bun!

tu ce zici despre asta?

Tags: , , ,

    imprastie vorba!




FeedWind