Networking si know-how la Sport Marketing Conference

Marti, pe 27 noiembrie, am participat alaturi de Ioana si Dana la conferinta organizata de Revista Biz, Sport Marketing Conference.

Conferinta a inceput conform programului, la ora 10:00, cu promisiunea ca nu va dura mult. La ora 13:30 ar fi trebuit sa se termine. Dar, cum nu poti sa te rezumi la doar 3 ore ca sa acoperi un subiect atat de putin dezbatut in mediul business romanesc, era de asteptat ca lucrurile sa se lungeasca. Evenimentul s-a terminat in jurul orei 15:30. Pe de-o parte ca urmare a interactiunii public-speakeri, iar pe de alta, invitatii au avut multe lucruri interesante de impartasit cu noi.

Cele doua conferinte din care a fost compus evenimentul au incercat sa raspunda la intrebarile celor care nu au mai avut de-a face foarte mult cu domeniul marketingului sportiv (cum am fost eu), cat si ale celor care cunosc aceasta practica si venisera pentru a fi la curent cu noutatile din domeniu (cum ar fi Ioana si Dana).

A fost o zi plina, in care am imbinat networkingul cu learningul.

Am aflat ca COSR (Comitetul Olimpic si Sportiv Roman) face eforturi pentru a dezvolta mai mult competitiile de jocuri de iarna in Romania. Unul dintre pasii facuti este organizarea unei competitii sportive dedicate sporturilor de iarna. Evenimentul se va desfasura intre 17 si 22 februarie 2013 la Poiana Brasov. Cine stie, poate in viitorul apropiat vom avea si Olimpiada de iarna organizata in Romania. Potential avem, infrastructura exista, iar cine sa o organizeze la standarde internationale se gaseste :D . Tot ce ne mai trebuie este motivarea tuturor factorilor de care depinde acest proiect.

Dupa cum a spus si Octavian Morariu, presedintele COSR, motivatia trebuie sa fie dubla. Adica, sa vina atat din partea autoritatilor centrale si locale care sa flexibilizeze cadrul de investire in infrastructura (dezvoltarea si mai mult a infrastructurii va duce negresit la crestere economica), cat si din partea Federatiilor si a Cluburilor Sportive care sa creeze cadrul necesar pentru dezvoltarea competitiei. Cu cat competitia este mai mare, cu atat perfomanta va creste, iar medaliile vor incepe sa apara.

Concluziile lui Octavian Morariu s-au legat de faptul ca este nevoie de o schimbare a legislatiei care reglementeaza activitatile de marketing sportiv, astfel incat actiunile institutiilor publice care se ocupa de sport sa nu se rezume doar la colaborari episodice cu agentii specializate. In plus, schimbarile de legislatie ar trebui sa vizeze si modul in care sportul este promovat prin scoli. Personal, m-as bucura sa vad mai multe actiuni precum Sportur, implementat de ONG-ul Gabrielei Szabo, Sport pentru Viata, intamplandu-se in scoli. Marirea numarului de ore de sport pe saptamana ale elevilor cu siguranta nu va dauna nimanui.

Catalin Tolontan, redactorul sef de la GSP, ne-a impartasit din emotiile pe care olimpicii romani le-au simtit la Londra. Studiul de caz ni l-a prezentat pe Alin Moldovan, castigatorul medaliei de aur la tir.

Aceasta este una dintre tintele prin care alicea lui Alin a trecut la Olimpiada.

Tinta Alin Moldovan, Jocurile Olimpice 2012, pastel

Daca v-ati intrebat de ce este util sa asociezi o campanie/un produs cu un sportiv iata doar cateva dintre motive:

  • Ofera continut si acces la canale de comunicare – in special la cele interactive, cum ar fi social media; nici mediile traditionale nu te vor ignora.
  • Ofera emotie. Mie unuia mi se umezesc ochii de fiecare data cand vad tricolorul ridicat pentru un sportiv sau o echipa si aud imnul Romaniei.
  • Transpune din atributele sale produsului/brandului. Acest criteriu trebuie sa cantareasca mult atunci cand alegem un endorser. Conteaza foarte mult care sunt credintele sportivului in viata sportiva dar si ce se intampla cu el in viata extrasportiva. Dupa cum a marturisit si Camelia Branza, vicecampioana olimpica la scrima, de cand s-a intors de la JO de la Beijing, unde a castigat medalia de argint, fara sa vrea, s-a simtit responsabila de mesajul pe care il transmite prin viata sportiva, cat si extrasportiva.

Nu in ultimul rand, daca ne alegem un sportiv ca endorser, e bine sa il pastram langa brandul nostru/langa produs astfel incat cresterea valorilor brandului sa fie consecventa.

 

tu ce zici despre asta?

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

    imprastie vorba!




FeedWind