Trendurile comunicarii digitale: o analiza post Iceefest 2013

Saptamana trecuta, la Iceefest, greii industriei digitale au analizat trendurile si au dat sfaturi pentru cei care vor sa isi treaca masiv comunicarea in zona digitala. Pentru noi, echipa pastel, a fost cu atat mai interesant cu cat 90% dintre trendurile prezentate de cei de la Google, Yahoo sau Facebook se regasesc deja in proiectele de marketing experiential pe care le implementam pentru clientii nostri, ba uneori se regasesc deja si in briefurile clientilor.

Pe scurt, dupa doua zile de conferinte, concluzia este simpla: lumea se muta pe internet, iar comunicare este prima care trece granitele digitalului. Viteza de reactie a brandurilor, in special in social media, va fi cea care va face diferenta. Si asta in conditiile in care noi ne lovim de multe ori de reticenta clientilor de a reactiona, de teama comentariilor negative care se pot propaga cu viteza luminii in lumea virtuala. “Reactia rapida a brandurilor e vitala. Viitorul va fi al celor care nu vor mai ezita, ci vor reactiona”, ne-a confirmat Serhad Bolukcu , CEE Market Manager la Facebook, dupa care a dat un exemplu devenit deja celebru: reactia Oreo la Super Bowl despre care puteti citi pe marketingexperiential.ro.

O idee mai mult decat interesanta am extras din prezentarea lui Tomasz Czudowski, New Products&Solutions Lead pentru CEE, la Google si Youtube. Acesta sustine ca in social media nu trebuie sa mai alergam dupa cantitate, pentru ca in acest moment calitatea este cel putin la fel de importanta. “O recomandare venita din partea cuiva din feed-ul tau, e mai utila si mai importanta de multe ori decat un ad!” Ca atare, ce ne sfatuieste reprezentantul Google este sa incercam sa facem continut cat mai relevant si sa-l adaptam pe acesta in functie de contextul in care se gaseste publicul tinta: locul, ora, device-ul pe care il foloseste pentru a vedea continutul si intentiile pe care si le-a exprimat deja prin activitatea desfasurata online.

Si pentru ca am ajuns la capitolul activitatea pe care o desfasuram in online, un avertisment de luat in seama a venit chiar de la Kimon Zorbas, CEO la IAB Europe. Vorbind despre provocari, acesta a explicat ca “securitatea datelor va fi challenge-ul viitorului, intrucat tot mai multe proiecte care se desfasoara in online folosesc date foarte personale pentru a-si adapta continutul”.

Am lasat special la final unul dintre cele mai tari trenduri analizate la Iceefest 2013, pentru ca vom vorbi despre el mai pe larg intr-un post ulterior. Va spun doar atat: e vorba despre multi-screening! V-am facut curiosi? Analizam trendul in zilele urmatoare, tot aici, pe blogul pastel.

tu ce zici despre asta?

Tags: , , ,

    imprastie vorba!

Comentarii

  • Cannes 2013: Lumea se schimba. Si se schimba repede | Marketing Experiential / 19 Jun 2013 15:44

    [...] poate defini un nou grup, cel al „femeilor pasionate de digital”. Denumite „Digital Divas”, ele au schimbat modul in care se fac cumparaturile on line in [...]




FeedWind