Despre Guerrilla Marketing si campanii de succes la Marketing in Direct 2013

Miercurea trecuta am fost prezenti la Marketing in Direct, unul din evenimentele de business cu care ne-am obisnuit in ultimii ani in fiecare toamna. Sesiunea de anul acesta a avut ca tema clientii multumiti si campaniile smart sau, altfel spus, Guerrilla Marketing. Pe parcursul unei zile intregi, am invatat cum sa castigam un loc in sacosa cumparatorului, cum sa ne folosim in mod eficient de instrumentele de Guerrilla Marketing si, mai important, cum sa iesim din tipare cu bani putini.

 

Am retinut cateva idei pe care vrem sa le impartasim cu voi:

Asistam la revolutia spatiului de comunicatii mobile, in care toate brandurile isi doresc isi faca simtita prezenta, chiar daca a promova un brand in spatiul mobil este ca si cum ai trimite o scrisoare si ai scrie pe timbru.

In spatiul marketingului mobil, una din cele mai eficiente modalitati de targetare includ apelul la personna. Acest procedeu implica descrierea exhaustiva a persoanelor reale care compun publicul tinta si reprezinta cea mai sigura modalitate de sincronizare a povestii oferite de brand cu povestea reala.

In Marea Britanie, 94% dintre adulti au cel putin un telefon mobil. Majoritatea au ajuns sa circule mai mult cu autobuzul decat cu metroul, din simplul motiv ca la metrou nu au semnal la telefon.

Tehnicile eficiente de advertising vizeaza proximitatea spatiului de achizitie tocmai pentru ca majoritatea suntem foarte simplu de convins in ultimul moment. Un exemplu este tehnologia NFC (Near Field Communication) care in scurt timp va decreta hartia ca fiind de domeniul trecutului, inlocuind cardurile de calatorie, voucherele, biletele, serviciile de banking etc.

In fiecare dintre noi exista un copil de 7 ani, tuturor ne place sa ne jucam. De aceea, daca nu te distrezi, inseamna ca nu faci ceva cum trebuie. Mergand pe acelasi fir, nu exista tactica de marketing care sa nu functioneze; daca ceva nu merge, inseamna ca nu o faci tu cum trebuie.

Hollywood este cea mai mare agentie de publicitate din lume. Filmele pot ajuta in lansarea unor produse prin plasarea acestora in cadre si scene relevante din pelicula. Pentru a sustine aceasta forma de promovare, o companie trebuie sa aloce intre 15.000 – 100.000 euro, in functie de cat de explicit foloseste actorul produsul si cat discuta despre acesta.

O modalitate de a face televiziunea fara reclame profitabila este plasarea virtuala de produse (Digital Product Placement). Procedeul consta in plasarea unui produs intr-o secventa de film sau TV, prin intermediul procesarii digitale a imaginii in post-productie.

Un marketing eficient se realizeaza in absenta preocuparii de sine si nu va fi niciodata autosuficient. Asta nu inseamna ca trebuie sa fim miopi – trebuie sa ne uitam si la noi cand planificam lucrurile.

Discutiile din timpul prezentarilor au abordat si strategia revolutionara Blue Ocean Strategy. Ideea pe care este fundamentat procedeul deriva din contextul actual, cand pietele sunt in scadere iar singurele posibilitati de crestere vin din segmentul concurentilor. Blue Ocean Strategy ofera o alternativa sigura si directioneaza atentia catre segmentul de non-consumer, unde strategiile de diferentiere si cele de low-cost pot fi imbinate intr-un mod mai mult decat constructiv. Prima intrebare formulata de catre Blue Ocean Strategy este: “Care sunt industriile alternative business-ului tau?”

Unul din principiile de baza ale Marketingului Direct are in centru preferinta oamenilor pentru lucrurile folositoare. Asadar, asigura-te ca instrumentul tau de Marketing Direct face ceva util, nu doar vinde ceva.

O alta componenta importanta in campaniile de impact este Guerrilla Multisenzoriala, din punct de vedere al importantei pe care senzorii o au in luarea deciziilor. Chiar daca marketingul de guerrilla a devenit aproape obligatoriu, trebuie sa pastram proportiile si sa tinem cont de pragul perceptiv. In momentul in care te gandesti sa transmiti un mesaj, tine cont ca, daca vei creste stimularea, receptorul il va primi doar pana la un prag. Dupa acest prag, individul isi va inchide barierele si nu va mai recepta nimic.

Multisenzorialitatea este cea care ofera calea spre memorabilitate pentru ca informatia se fixeaza ca memorii ale simturilor.

Concluzia generala a evenimentului a fost ca Guerrilla Marketing is all about making it personal”. Recomandarea personala ramane cel mai puternic stimul si cel mai eficient instrument de care ar trebui sa tina cont orice campanie de marketing.

tu ce zici despre asta?

Tags:

    imprastie vorba!




FeedWind